Concurs de recrutare pentru ocuparea unei funcții publice de execuție vacantă, în cadrul Serviciului Constatare Impunere Persoane Juridice și Constatare Impunere Domeniul Public – 04.12.2024, proba scrisă
Direcţia Generală de Impozite şi Taxe Locale Sector 6 organizează concurs de recrutare pentru ocuparea unei funcţii publice de execuție vacante de inspector, clasa I, grad profesional superior, în cadrul Serviciului Constatare Impunere Persoane Juridice și Constatare Impunere Domeniul Public (1 post)
Durata timpului de muncă: durata normală a timpului de muncă este de 8 ore/zi, respectiv 40 de ore pe săptămână.
Data, ora și locul desfășurării probei scrise: 04.12.2024, ora 13.00, la sediul D.G.I.T.L Sector 6, situat în Str. Drumul Taberei, nr. 18, Sector 6, București.
CONDIȚIILE DE PARTICIPARE
- condițiile prevăzute de art. 465 alin. (1) din O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare, cu excepția lit. g), lit. g)1, lit. g2 și lit. l);
- studii universitare de licență absolvite cu diploma de licență sau echivalentă;
- vechime în specialitatea studiilor necesare exercitării funcției publice de execuție: minimum 7 ani;
Perioada de înscriere la concurs
Dosarul de înscriere la concurs se depune în termen de maximum 20 zile de la data publicării anunțului pe pagina de internet a instituției și pe site-ul Agenției Naționale a Funcționarilor Publici, respectiv în intervalul 01.11.2024 – 20.11.2024, în intervalul orar 09.00 – 16.00 în zilele de luni, marti și joi, 09.00 – 18.00 în ziua de miercuri și 09.00 – 13.00 în ziua de vineri.
Modalitatea de înscriere la concurs
- dosarul de concurs se depune personal de către candidat la sediul D.G.I.T.L Sector 6, situat în Str. Drumul Taberei, nr. 18, Sector 6, București;
- dosarul de concurs se poate transmite prin intermediul unui serviciu de curierat;
- dosarul de concurs se poate transmite în format electronic la adresa de e-mail serviciul.resurseumane@taxelocale6.ro
Documentele care constituie dosarul de concurs se depun în copie, cu obligația candidatului de a prezenta secretarului comisiei de concurs originalele acestor documente, pentru certificare pentru conformitate cu originalul, până cel târziu la data desfășurării probei interviului, sub sancțiunea neemiterii actului administrativ de numire în funcția publică în cazul promovării concursului. Dosarele de concurs transmise de candidați la adresa de e-mail indicată de D.G.I.T.L. Sector 6 în anunțul de concurs după terminarea programului de lucru al instituției, dar în perioada de depunere a dosarelor de concurs, li se atribuie număr de înregistrare în ziua lucrătoare următoare, iar dosarul de concurs este considerat ca fiind depus în termen.
BIBLIOGRAFIE ȘI TEMATICĂ
- Constituția României, republicată, cu tematica Constituția României, republicată;
- Ordonanța Guvernului nr. 137/2000 privind prevenirea și sancționarea tuturor formelor de discriminare, republicată, cu modificările și completările ulterioare, cu tematica Ordonanța Guvernului nr. 137/2000 privind prevenirea și sancționarea tuturor formelor de discriminare, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
- Legea nr. 202/2002 privind egalitatea de șanse și de tratament între femei și bărbați, republicată, cu modificările și completările ulterioare, cu tematica Legea nr. 202/2002 privind egalitatea de șanse și de tratament între femei și bărbați, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
- Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare: Partea I, titlul I și titlul II ale părții a II – a, titlul I al părții a IV – a, titlul I și titlul II ale părții a VI – a, cu tematica:
- Partea I – titlul I – Dispoziții generale, titlul III – Principii aplicabile administrației publice;
- Partea a II – a – Administrația publică central, titlul I – Guvernul, titlul II – Administrația publcă centrală de specialitate;
- Partea a IV – a – titlul I – Prefectul și subprefectul;
- Partea a VI – a – titlul I – Dispoziții generale, titlul II – Statutul funcționarilor publici.
- Legea nr. 227/2015 privind Codul Fiscal, cu modificările și completările ulterioare, cu tematica:
- Titlul IX – Impozite și taxe locale;
- Capitolul I - Dispoziții Generale: art. 453 și art. 454;
- Capitolul II - Impozitul pe clădiri și taxa pe clădiri: art. 455, art. 456, art. 460, art. 461, art. 462;
- Capitolul III - Impozitul pe teren și taxa pe teren: art. 463, art. 464, art. 465, art. 466;
- Capitolul IV – Impozitul pe mijloacele de transport: art. 468, art. 469, art. 470, art. 471 și art. 472;
- Capitolul VI – Taxa pentru folosirea mijloacelor de reclamă și publicitate: art. 477, art. 478 și art. 479;
- Capitolul VII - Impozitul pe spectacole: art. 480, art. 481 și art. 482;
- Capitolul VIII - Taxe speciale: art. 484 și art. 485;
- Capitolul IX – Alte taxe locale – art. 486, art. 487, art. 4871;
- Capitolul X – Alte dispoziții comune: art. 489, art. 490 și art. 492;
- Capitolul XI – Sancțiuni: art. 493;
- Capitolul XII – Dispoziții finale:art. 494;
- Hotărârea Guvernului nr. 1/2016 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 227/2015 privind Codul Fiscal, cu modificările și completările ulterioare, cu tematica:
- Titlul IX: Impozite şi taxe locale;
- Capitolul I: Dispoziţii generale;
- Capitolul II: Impozitul pe clădiri şi taxa pe clădiri;
- Capitolul III: Impozitul pe teren şi taxa pe teren;
- Capitolul IV: Impozitul pe mijloacele de transport;
- Capitolul VI – Taxa pentru folosirea mijloacelor de reclamă și publicitate;
- Capitolul VII: Impozitul pe spectacole;
- Capitolul VIII: Taxe speciale;
- Capitolul IX: Alte taxe locale;
- Capitolul X: Alte dispoziţii comune.
- Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare, cu tematica:
- Titlul I – Dispoziții Generale: art. 1, art. 4, art. 5, art. 6, art. 7, art. 8, art. 9, art.10, art.11, art. 12, art. 13 și art. 14;
- Titlul II – Raportul Juridic Fiscal: art. 16, art. 17, art. 18, art. 20, art. 21, art. 22, art. 23, art. 24, art. 25 și art. 26 ;
- Titlul III - Dispoziții Proceduri Generale: art. 43, art. 44, art. 45, art. 46, art. 47, art. 48, art. 49, art. 50, art. 51, art. 53, art. 55, art. 56, art. 58, art. 59, art. 64, art. 65, art. 68, art. 69, art. 72, art. 75, art. 76, art. 77, art. 79, art. 84;
- Titlul V – Stabilirea Creanțelor Fiscale: art. 93, art. 94, art. 95, art. 96, art. 97, art. 98, art. 101, art. 102, art. 103, art. 105, art. 106, art. 107, art. 110, art. 111 și art. 112;
- Titlul VI – Controlul fiscal: art. 134, art. 135;
- Titlul VII – Colectarea Creanțelor Fiscale: art. 152, art.154, art. 156, art. 157, art. 159, art. 160, art. 163, art. 164, art. 165, art. 166, art. 1661 , art. 167, art. 168 și art. 183.
- Ordonanța Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravențiilor, cu modificările și completările ulterioare, cu tematica:
- art. 5 alin. 2, alin. 5 și alin. 7, art. 6 alin. 1, art. 7, art. 8 alin. 3 – 5, art. 10, art. 13, art. 14, art. 15 alin. 1 , art. 16, art. 17, art.18, art. 19, art. 20, art. 25, art. 26, art. 27, art. 28 alin. 1, art.31 alin.1, art.32, art. 37, art. 38 alin. 1 și alin. 2, art. 39 alin. 1 și alin. 2.
ATRIBUȚIILE POSTULUI STABILITE ÎN FIȘA POSTULUI
- Realizează activitatea de constatare, stabilire și impunere în evidența fiscală a impozitelor și taxelor locale datorate de persoanele juridice, precum și a taxelor pentru utilizarea locurilor publice și a taxelor pentru folosirea mijloacelor de reclamă și publicitate datorate de persoanele fizice și asimilate acestora;
- Oferă asistență contribuabililor în ceea ce privește impozitele și taxele locale datorate de persoanele juridice și taxele pentru utilizarea locurilor publice și taxele pentru folosirea mijloacelor de reclamă și publicitate datorate de persoanele fizice și asimilate acestora, privind cuantumul obligațiilor fiscale, actele componente ale dosarului de impunere/încetare, termenele și modalitățile de plată, modul de completare al declarațiilor de impunere, etc;
- Verifică, înregistrează și soluționează toate lucrările contribuabililor persoane juridice, având ca obiect impozite și taxe locale (declarații fiscale pentru scoatere din evidența/stabilirea impozitului/taxei pentru clădiri/teren/mijloace de transport/promovare turistică/spectacole/folosirea mijloacelor de reclamă și publicitate/utilizarea locurilor publice, cereri pentru eliberarea certificatului de atestare fiscală/de scutire/transfer dosar auto/istoric de rol fiscal, etc.), precum și toate lucrările având ca obiect taxele pentru utilizarea locurilor publice și taxele pentru folosirea mijloacelor de reclamă și publicitate datorate de persoanele fizice și asimilate acestora, preluate prin ghișeu, prin platforma digitală a instituției sau prin servicii poștale/curierat și le oferă acestora informațiile solicitate;
- Eliberează contribuabilului dovada înregistrării cererilor și/sau declarațiilor, în situațiile în care soluționarea nu se realizează pe loc;
- Verifică, înregistrează, după caz, și soluționează toate lucrările având ca obiect impozite și taxe locale stabilite în sarcina persoanelor juridice, precum și toate lucrările având ca obiect taxele pentru utilizarea locurilor publice și taxele pentru folosirea mijloacelor de reclamă și publicitate stabilite în sarcina persoanelor fizice și asimilate acestora, primite de la instituții publice și/sau private, preluate prin ghișeu, prin mijloace electronice de transmitere la distanță și prin servicii poștale/curierat;
- Verifică, înregistrează (după caz) și întocmește documentația în vederea soluționării cererilor de restituire/compensare/îndreptare a erorilor din documentele de plată, având ca obiect impozitele și taxele locale stabilite în sarcina persoanelor juridice, precum și cererile de restituire/compensare/îndreptare a erorilor din documentele de plată având ca obiect taxele pentru utilizarea locurilor publice și taxele pentru folosirea mijloacelor de reclamă și publicitate, stabilite în sarcina persoanelor fizice și asimilate acestora, preluate prin ghișeu, prin platforma digitală a instituției și prin servicii poștale/curierat;
- Scanează și încarcă la rol actele de identitate ale contribuabililor persoane juridice, persoane fizice sau asimilate acestora, prezenți la ghișeele instituției, precum și alte documente, după caz;
- Crează conturile contribuabililor persoane fizice și asimilate acestora, precum și conturile contribuabililor persoane juridice în platforma digitală a instituției;
- Efectuează acțiuni de control pe teren, în vederea identificării materiei impozabile nedeclarată, reprezentată de clădiri, terenuri, amplasamente pe domeniul public și afișaje amplasate în scop de reclamă și publicitate, precum și în vederea clarificării situației fiscale a contribuabililor;
- Efectuează deplasări pe teren și la solicitarea altor compartimente/servicii din cadrul instituției în vederea verificării materiei impozabile;
- Înregistrează în evidența fiscală, datele de identificare ale contribuabilului, (adresă de e-mail, nr. telefon, etc) precum și datele de identificare ale materiei impozabile, necesare din punct de vedere fiscal;
- Întocmește borderouri de adăugare sau scădere debite pentru diferențele constatate, reprezentând impozite și taxe locale datorate de persoanele juridice și taxe pentru utilizarea locurilor publice și taxe pentru folosirea mijloacelor de reclamă și publicitate datorate de persoanele fizice și asimilate acestora, ca urmare a verificărilor efectuate, în baza unui referat și a actelor justificative aferente;
- Colaborează pentru identificarea materiei impozabile nedeclarate, în baza protocoalelor încheiate cu alte instituții ale administrației publice locale și/sau centrale, solicită instituțiilor abilitate și contribuabililor informații în vederea clarificării situației fiscale și operează impuneri, modificări sau încetări din evidența fiscală, după caz;
- Constată contravențiile, aplică și comunică contribuabililor, sancțiunile prevăzute de legislația fiscală;
- Întocmește situații statistice și informări referitoare la activitatea de constatare și impunere a impozitelor și taxelor locale datorate de persoanele juridice, precum și a taxelor pentru utilizarea locurilor publice și a taxelor pentru folosirea mijloacelor de reclamă și publicitate datorate de persoanele fizice și asimilate acestora;
- Întocmeste lunar rapoarte privind rezultatul activităţii desfăşurate precum şi alte situaţii solicitate de factorii responsabili de conducere;
- Pune în aplicare, în cel mai scurt timp posibil şi într-o modalitate cât mai eficientă, dispoziţiile factorilor responsabili de conducere;
- Colaborează cu celelalte compartimente de specialitate ale D.G.I.T.L. Sector 6, în vederea impunerii în baza de date a materiei impozabile nedeclarate sau în vederea clarificării situației fiscale a contribuabilului;
- Consultă dosarele din arhiva instituției, precum și arhiva electronică în vederea întocmirii cu celeritate a răspunsurilor/adreselor/istoricelor de rol fiscal;
- Efectuează recalculări ale impozitelor și taxelor locale datorate de persoanele juridice și ale taxelor de utilizare a locurilor publice și a taxelor pentru folosirea mijloacelor de reclamă și publicitate datorate de persoanele fizice și asimilate acestora, ca urmare a solicitării contribuabililor, efectuează reglările aferente în evidența fiscală (după caz), întocmește și transmite răspunsul către contribuabili cu situația rezultată în urma recalculării;
- Stabilește în sarcina contribuabililor diferențe de impozite și taxe locale, în urma declarării sau din oficiu, după caz, emite și comunică actele administrativ fiscale aferente;
- Verifică situațiile primite de la alte instituții din cadrul Primăriei Sector 6 și efectuează, în baza acestora, modificări în evidența fiscală, după caz;
- Clasează și arhivează, potrivit legislației în vigoare, documentele repartizate/preluate, precum și documentele produse ca urmare a exercitării atribuțiilor de serviciu;
- Respectă normele de conduită profesională prevăzute în Codul de conduită al D.G.I.T.L. Sector 6;
- Respectă prevederile Regulamentului de organizare și funcționare și a Regulamentului Intern ale instituției;
- Răspund de exercitarea atribuțiilor stabilite prin fișa postului.
CONȚINUTUL DOSARULUI DE CONCURS:
- formularul de înscriere .
- copia cărții de identitate;
- copia actului doveditor emis de autotitățile competente, în cazul în care a intervenit schimbarea numelui consemnat în certificatul de naștere;
- copia carnetului de muncă și/sau a adeverinței eliberate de angajator pentru perioada lucrată, care să ateste vechimea în muncă și în specialitatea studiilor necesare pentru ocuparea postului deținut, după caz;
- copii ale diplomelor de studii sau echivalente, certificatelor și altor documente care atestă efectuarea unor specializări și perfecționări sau deținerea unor competențe specifice, după caz;
- copia adeverinței care atestă starea de sănătate corespunzătoare, eliberată cu cel mult 6 luni anterior demarării etapei de selecție de către medicul de familie al candidatului, și a avizului psihologic eliberat pe baza unei evaluări psihologice organizate prin intermediul unităților specializate acreditate în condițiile legii, valabil potrivit prevederilor legale;
- cazierul judiciar;
- declarația pe propria răspundere , prin completarea rubricii corespunzătoare din formularul de înscriere, sau adeverința care să ateste lipsa calității de lucrător al Securității sau colaborator al acesteia, în condițiile prevăzute de legislația specifică;
- declarația pe propria răspundere , prin completarea rubricii corespunzătoare din formularul de înscriere, privind faptul că, în ultimii 3 ani, persoana nu a fost destituită sau nu i-a încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare.
Conform dispozițiilor art. VII alin. (15) din O.U.G. nr. 121/2023 coroborate cu cele ale art. 38 alin. (7) din Anexa nr. 10 la O.U.G. nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare, modelul orientativ al adeverinței eliberate de angajator pentru perioada lucrată care atestă vechimea în muncă și în specialitatea studiilor este prevăzută la art. 137 lit. e) din Anexa 10 la O.U.G. nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare.
Cazierul judiciar poate fi înlocuit cu o declarație pe propria răspundere prin completarea rubricii corespunzătoare din formularul de înscriere. În acest caz, candidatul declarat admis la proba de verificare a eligibilității și care nu a solicitat expres la înscrierea la concurs preluarea informațiilor direct de la autoritatea sau instituția publică competentă are obligația să completeze dosarul de concurs pe tot parcursul desfășurării etapei de selecție, dar nu mai târziu de data și ora organizării interviului, sub sancțiunea neemiterii actului administrativ de numire în funcția publică. În situația în care, la înscrierea la concurs, candidatul solicită expres preluarea informațiilor direct de la autoritatea sau instituția publică competentă, extrasul de pe cazierul judiciar se solicită potrivit legii și procedurii aprobate la nivel instituțional.
Coordonate de contact pentru primirea dosarelor de concurs
- adresa de corespondență – Str. Drumul Taberei, nr. 18, Sector 6, București
- telefon/fax - 021.413.77.90/ 021.413.77.89
- telefon Serviciul Resurse Umane – 0374.817.720
- e-mail: serviciul.resurseumane@taxelocale6.ro
- persoană de contact: Gheorghe Alina – Inspector, Serviciul Resurse Umane